Patiëntenrechten en ombudsfunctie De Wende
Wat zijn mijn rechten als patiënt?
De ‘wet betreffende de rechten van de patiënt’ kent u als patiënt een aantal rechten toe en omschrijft hoe u deze kunt uitoefenen:
- Recht op kwaliteitsvolle dienstverlening.
- Recht op vrije keuze van zorgverlener.
- Recht op informatie over uw gezondheidstoestand.
- Recht op toestemming tot behandeling of onderzoek.
- Rechten met betrekking tot uw patiëntendossier.
- Recht op bescherming van uw persoonlijke levenssfeer.
- Recht op klachtenbemiddeling.
- Recht op pijnbehandeling
U leest er alles over in de Brochure Patiëntenrechten die u hieronder kan downloaden.
Waar kan ik terecht met klachten?
Onze medewerkers zetten zich dagelijks in om u de beste zorg te bieden. Bent u ondanks alle inspanningen niet volledig tevreden, neem dan contact op met de coördinator of met uw behandelende arts.
Raakt het probleem niet opgelost?
Dan kan u altijd terecht bij de externe ombudspersoon, Evelyn Van Caelenberghe.
Zij is een onafhankelijke, neutrale persoon die luistert naar uw verhaal en samen met u naar een oplossing zoekt.
De ombudspersoon is geen personeelslid van het ziekenhuis.
Mevr. Van Caelenberghe is wekelijks aanwezig in het ziekenhuis op donderdagnamiddag.
U kan haar ook bereiken via mail en telefoon tijdens de kantooruren (niet op vrijdag).
Evelynvc@oogg.be
0486/16.90.92