Meebrengen bij opname
Hoe verloopt uw opname?
U meldt zich op de afgesproken dag en het overeengekomen uur aan bij het onthaal van het ziekenhuis (gebouw A). Een medewerker verwijst u door naar de juiste afdeling. Daar zal een verpleegkundige u onthalen en de administratieve formaliteiten afhandelen. Hij informeert u over de afdeling en hoe alles er in zijn werk gaat.
In een vertrouwelijk gesprek kunt u het hebben over de redenen en de verwachtingen van uw opname. Deze informatie komt terecht in het elektronisch patiëntendossier en kan enkel gedeeld worden met uw toestemming.
Wat brengt u mee bij de opname?
Voor de administratie:
- uw identiteitskaart
- de gegevens van uw hospitalisatieverzekering
- adres, telefoonnummer en e-mail van een familielid of contactpersoon
- naam en adres van uw huisarts
- de verwijsbrief van uw huisarts of van een andere verwijzer
- een recent overzicht van welke geneesmiddelen u inneemt
- een formulier van arbeidsongeschiktheid
- eventuele wilsbeschikkingen betreffende gezondheidszorg of levenseinde
Voor uzelf:
- de medicatie die u thuis gebruikt
- kledij voor dag en nacht
- toiletbenodigdheden
- sportkledij
Voor uw en ieders veiligheid zijn er ook zaken die u niet kunt meebrengen:
- grote sommen geld en juwelen
- meubilair of een eigen tv-toestel
- verlengkabels
- multistekkers
- ...