Hoeveel kost een opname in ons ziekenhuis?

Wat kost mijn verblijf?

Op het moment van uw opname ontvangt u een ‘opnameverklaring’ over de financiële aspecten van uw verblijf. Dit wettelijk verplichte document vermeldt:

  • de verblijfskosten
  • de kosten voor medicatie
  • de doktershonoraria

Is er iets niet duidelijk, dan helpt de maatschappelijk werker van uw afdeling u graag verder. U kunt ook de dienst patiëntenadministratie raadplegen via ons contactformulier.

Opnameverklaring

Zijn er ook extra kosten?

Tijdens uw verblijf in ons ziekenhuis worden verschillende diensten en producten ter beschikking gesteld. Via onderstaande download kan u een samenvatting terugvinden van de aanrekening van uw verblijf in ons ziekenhuis. 

Samenvatting van de prijzen in het PZ Sint-Jan

Wanneer krijg ik een factuur?

Elke maand ontvangt u een factuur van uw verblijf in ons ziekenhuis. De mutualiteit betaalt het grootste gedeelte van de kosten. Enkel het persoonlijk aandeel (of remgeld) betaalt u zelf. Het bedrag verschilt indien u al dan niet recht heeft op verhoogde tegemoetkoming en naargelang het aantal dagen dat u opgenomen bent.

De maatschappelijk werker van uw afdeling kan voor u een simulatie maken van de eerste verblijfsfactuur.

Bent u niet aangesloten bij een mutualiteit, dan staat u zelf in voor alle kosten. Voor meer informatie over aansluiten bij een mutualiteit, kan u terecht op de website van het RIZIV.

Wat als ik mijn factuur niet kan betalen?

Onze facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen. Ondervindt u problemen met de betaling, neem dan contact op met de maatschappelijk werker van uw afdeling. Die kan u ook informeren over verzekeringskwesties (hospitalisatieverzekering, aanvullende verzekering, familiale verzekering).